Undervurdert med 230

TIL SALGS: Feelfreecamp bobil. SUPER FRICAMPER: Hymer Tramp 554 SL    1500 kg nyttelast, E&P hydrauliske støttebein, lithium 200Ah, 325 W solcelle, 1500 W inverter, Alde, stor vanntank +++++  f. reg. 2018, godt vedlikehold, uten merker eller skader, lagret inne….. Lagerseksjonen (48 m2) på Aurskog er også til salgs.

Se Finn annonsen: her

En stressfaktor mindre.

230 og 250 er bredder i cm som blir mest brukt på campingvogner.

De siste 10 år har det nesten blitt standard med 250 cm brede campingvogn. I mange situasjoner er det bare fantastisk, da det gir mer plass inne i campingvognen. Mange campingvogner er sjelden ute på veien, så her er det ingen problem med 250 bredde.

230 250 B
Her kjørte vi med vår 230 cm bredde kjørevogn.

Blant de som kjører med campingvogn har også 250 modeller blitt populære, men de tar mer plass på veien. Skal man kjøre litt utenfor hovedveiene så er en smalere kombinasjon fort en fordel. Møtende lastebiler og busser tar gjerne mye plass på veien, og med en smalere campingvogn blir det større marginer. En stressfaktor mindre.

Vi kjører selv mange km i året med en 230 vogn på slep, og jeg mener at 230 vogner er sterk undervurdert. Om valget blir 230 eller 250 bør være et bevist valg for kjøperen. Med en 230 campingvogn blir kombinasjonen mer smidig i trafikken. Så er det viktig å huske at speilene på bilen skal se langs campingvognen, og legger på ytterlige 20-30 cm.

De fleste av Kabe sine kjørevogner kan leveres i både 230 og 250 modell, så her kan du velge selv. Jeg kjenner ikke til andre merker som kommer med samme muligheter. Selv er jeg veldig glad for at jeg ikke blir tvunget til å velge 250, og jeg håper at Kabe beholder denne valgmuligheten i mange år framover.

Mer info på feelfreecamp.no om:

Campingvogn, Bil, Fricamping, På tur, Teknikk, Tester, Kjørefilm på YouTube, De siste innleggene